czwartek, 24 września 2015

Spotkania z członkami komisji ds. szacowania strat w związku z suszą w Łapach, Nowych Piekutach i Szepietowie

Odwiedziłem dziś kolejne trzy gminy, w których pracują komisje ds. szacowania strat związanych z suszą. W gminie Łapy, gdzie rolnicy złożyli ok. 200 wniosków, rozmawiałem z burmistrzem Urszulą Jabłońską i inspektor Agnieszką Czarnowską. Rozmawialiśmy o protokołach z szacowania strat spowodowanych suszą, ale także o sytuacji szpitala i nowym programie przebudowy dróg lokalnych, powiatowych i gminnych. Z wójtem gminy Nowe Piekuty Markiem Kaczyńskim i członkami komisji szacującej straty w tej gminie, w której skład wchodzą pracownicy Podlaskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego, Izby Rolniczej i urzędu gminy Nowe Piekuty, rozmawialiśmy o wnioskach od rolników - łącznie wpłynęło ich 315. W Szepietowie spotkałem się zaś z burmistrzem Robertem Wyszyńskim, jego zastępcą Michałem Gąsowskim, dyrektorem Podlaskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego Grzegorzem Mikołajczykiem, naczelnikiem wydziału wysokomazowieckiego biura powiatowego ARiMR Dariuszem Dutkiewiczem i członkami tamtejszej komisji szacującej straty - Pawłem Jabłońskim, Grzegorzem Godlewskim i Katarzyną Kruszewską z ODR oraz Stanisławem Zarembą z Podlaskiej Izby Rolniczej. Tam rolnicy złożyli około 500 wniosków. Tymczasem trwa wydawanie protokołów rolnikom. Do 30 września jeszcze trochę czasu. Kibicuję Wam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz